Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Łapczyce
Hellrid: Wyszła kolejna fotka spod Sprembergu: Te same motywy pod oknami co powyższa fotka. Niech już admini zdecydują co dalej, ja uważam dalej że to Niemcy.
Kamienica nr 28 (dawna), ul. Kazimierza Wielkiego, Wrocław
wrotislau: Album można kupić na amerykańskim eBay-u za jedyne 1250$, niestety nie wysyłają do Polski. W albumie znajduje się też sporo zdjęć wykonanych we wnętrzach ale nie potrafię ich przypisać do konkretnego obiektu. Dla zainteresowanych:
Stacja kolejowa Szprotawa, ul. Kolejowa, Szprotawa
chrzan233: Dopisane.
Budynek nr 16, ul. Bolesława Chrobrego, Żagań
Popski: Ponowna prośba o przepuszczenie zdjęć przez program do korekcji perspektywy (np. darmowy ShiftN) przed zamieszczeniem. :-)
Kamienica nr 49 (dawna Rolnicza Szkoła Zimowa), ul. Kościuszki Tadeusza, gen., Szprotawa
chrzan233: Zmieniłem status obiektu na istniejący, nazwę obiektu na kamienicę nr 49. Obiekt istnieje i ma się całkiem nie najgorzej.
Pensjonat Olimpia (nie istnieje), ul. Karkonoska, Przesieka
chrzan233: Dopisałem do widokówek z wyd. Oscara Keila.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

foxi
Popski
Popski
Popski
Alistair
Hellrid
sawa
sawa
Hellrid
Zbigniew Waluś
Hellrid
chrzan233
chrzan233
Hellrid
Hellrid
mietok
Iras (Legzol)
Hellrid
Hellrid
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Przez Sępolno, Zalesie i Krzyki.... Historia Tramwajów we Wrocławiu
Autor: vratislaviensis°, Data dodania: 2018-02-22 22:02:07, Aktualizacja: 2018-02-22 23:17:02, Odsłon: 2346

"Przez Sępolno, Zalesie i Krzyki..." to książka, która opowiada o historii wrocławskich tramwajów. Obejmuje swym zakresem całą historię transportu zbiorowego we Wrocławiu. Od omnibusów konnych do czasów współczesnych.

Autor - Tomasz Sielicki barwnie i ciekawie w oparciu o solidny materiał źródłowy prowadzi czytelnika przez historie tramwajów konnych i ich elektryfikację, pierwszych tramwajów elektrycznych, komisji transportowej nadburmistrza Georga Bendera, tworzenie miejskiego przedsiębiorstwa tramwajowego i ostrej konkurencji przewoźników na ulicach Wrocławia. Wspomina o mało znanych faktach jak organizacja komunikacji wokół Hali Stulecia czy istnieniu trolejbusu kursującego do Brochowa. W publikacji opisuje jaki wpływ na rozwój miejskiego transportu miała I wojna światowa oraz następujący po niej kryzys gospodarczy Niemiec, a następnie rozkwit Republiki Weimarskiej i krach na nowojorskiej giełdzie. Wspomina najgorszy czas oblężenia miasta, które w ciągu pierwszych miesięcy 1945 r. doprowadziło do zagłady infrastruktury i taboru

W powojennej rzeczywistości rozpoczyna się nowy rozdział historii komunikacji. Odbudowa realizowana przez polskich pracowników Zakładów Komunikacyjnych Miasta Wrocławia, rozbudowę sieci w kierunku przedmieść, przemalowanie tramwajów na niebiesko, a potem na czerwono, przebudowę układu komunikacyjnego Wrocławia, rozwój komunikacji autobusowej, wymianę taboru, powstanie Solidarności, powódź, aż po czasy współczesne to tylko najważniejsze zagadnienia publikacji. Warto po nią sięgnąć, tym bardziej, że jest bardzo bogato ilustrowana, w m.in. specjalnie wykonane na tę okazję rysunki wagonów. (Michael Vratislaviensis)

 


/ /
moose | 2018-02-23 12:14:34
Od kiedy i gdzie dostępna?
tlen77 | 2018-02-25 22:29:03
Już jest , np. Via Nowa , Włodkowica