Autor - Tomasz Sielicki barwnie i ciekawie w oparciu o solidny materiał źródłowy prowadzi czytelnika przez historie tramwajów konnych i ich elektryfikację, pierwszych tramwajów elektrycznych, komisji transportowej nadburmistrza Georga Bendera, tworzenie miejskiego przedsiębiorstwa tramwajowego i ostrej konkurencji przewoźników na ulicach Wrocławia. Wspomina o mało znanych faktach jak organizacja komunikacji wokół Hali Stulecia czy istnieniu trolejbusu kursującego do Brochowa. W publikacji opisuje jaki wpływ na rozwój miejskiego transportu miała I wojna światowa oraz następujący po niej kryzys gospodarczy Niemiec, a następnie rozkwit Republiki Weimarskiej i krach na nowojorskiej giełdzie. Wspomina najgorszy czas oblężenia miasta, które w ciągu pierwszych miesięcy 1945 r. doprowadziło do zagłady infrastruktury i taboru
W powojennej rzeczywistości rozpoczyna się nowy rozdział historii komunikacji. Odbudowa realizowana przez polskich pracowników Zakładów Komunikacyjnych Miasta Wrocławia, rozbudowę sieci w kierunku przedmieść, przemalowanie tramwajów na niebiesko, a potem na czerwono, przebudowę układu komunikacyjnego Wrocławia, rozwój komunikacji autobusowej, wymianę taboru, powstanie Solidarności, powódź, aż po czasy współczesne to tylko najważniejsze zagadnienia publikacji. Warto po nią sięgnąć, tym bardziej, że jest bardzo bogato ilustrowana, w m.in. specjalnie wykonane na tę okazję rysunki wagonów. (Michael Vratislaviensis)