Most, zaprojektowany przez prof. dr hab. Jana Biliszczuka, jest przeprawą przez Odrę i Ślęzę (u jej ujścia do Odry). Ma ponad 1,7 km długości i składa się z trzech części:
* estakada lewobrzeżna nad Ślęzą, terenami zalewowymi Ślęzą i Odry; 11 przęseł, 611 mb; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
* most główny - podwieszony na stalowych wantach do pylonu o wysokości 122 m, szerokość w części podwieszonej 38,58 m; nad Odrą, Wyspą Rędzińską, śluzami stopnia wodnego Rędzin; 612 mb, 4 przęsła (w tym 2 podwieszone o długości 256 mb każde); trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
* estakada prawobrzeżna nad terenami zalewowymi Odry; 9 przęseł, 521 mb; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne.
Pierwszy etap prac zaczął się na przełomie 2007 i 2008 roku, rozpoczęto wycinkę drzew w lesie Pilczyckim oraz na terenach wyspy Rędzińskiej gdzie już niebawem ruszą pierwsze poważniejsze prace budowlane przy nowej przeprawie. Projekt mostu oraz więcej szczegółowych informacji na temat całej inwestycji związanej z Autostradową Obwodnicą Wrocławia możemy znaleźć na stronie -
GDDKiA
Krótki fotoreportaż z prac przy wycince drzew w ramach przygotowań do budowy mostu autostradowego w ciągu AOW - styczeń / luty 2008
Zdjęcia: Atlos, Klapador - www.dolny.slask.org.pl
|