Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Folwark Lesica (dawny PGR Rędzin), ul. Wędkarzy, Wrocław
Danuta B.: W okolicy folwarku w Lesicy nie było ani jednego budynku z naczółkowym dachem. A taki dach widać w tle.
ul. 1 Maja, Kowary
chrzan233: W takim razie poddaję pod głosowanie.
Hurtownia artykułów metalowych W. Fantiniego, ul. Długa, Wrocław
Hellrid: Zdecydowanie lepsze :)
Gospodarstwo nr 82, ul. Wędkarzy, Wrocław
Danuta B.: Dżdżownice to raczej tu . Po rozbiórce tego domu mieszkalnego pojawiło się coś w rodzaju namiotu, nawet sądziłam, ze tam pieczarkarnia.
Krzyże pokutne - Wiry, Wiry
Tony: Temat już był, generalnie zgadzam się w 100% z komentarzem wyżej. Kamiennych krzyży jest bardzo dużo, a zaledwie część z nich była krzyżami "pokutnymi" (pojednania), dzisiaj nie ustalimy które taką funkcję pełniły. Zwyczajowo się przyjęło że wszystkie stare, ręcznie obrobione krzyże wrzucało się do jednego worka. Teraz mamy tego efekty. Akurat na zdjęciu widzimy krzyż szczytowy, pełniący prawdopodobnie ...
ul. Podwale Grodzkie, Gdańsk
Alistair: :))

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Danuta B.
Alistair
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro
morgot
Parsley
Parsley
mietok
Danuta B.
Parsley
Parsley
Popski
Mmaciek
Alistair
Alistair
kitapczy

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Komunikacja miejska w 1908 roku
Autor: PP°, Data dodania: 2005-01-01 22:33:58, Aktualizacja: 2005-01-01 22:33:58, Odsłon: 4591

Opis tras linii tramwajowych z podziałem na kompanie transportowe
Breslauer Straßen-Eisenbahn - 31,1 km
Nr i nazwa linii Kolor Trasa
1 Scheitnig - 4,7 km Biały ul. Parkowa - ZOO - ul. Szczytnicka - most Pokoju - ul. A. Mickiewicza - ul. W. Stwosza - Rynek (str. pn.) - ul. Mikołaja - pl. 1 Maja
2 Ohlauer Tor - 5,6 km Niebieski ul. R. Traugutta - ul. Oławska - Rynek (str. pd.) - ul. Ruska - pl. 1 Maja - ul. Legnicka - Rzeźnia Miejska - Popowice
3 Strehlener Tor - 7,9 km Czerwony ul. Hubska - ul. Gliniana - ul. Borowska - ul. Stawowa - ul. marsz. J. Piłsudskiego (Dworzec Główny) - ul. H. Kołłątaja - ul. ks. P. Skargi - ul. Oławska - Rynek (str. pd.) - ul. Ruska - pl. 1 Maja - ul. Legnicka - Rzeźnia Miejska - Popowice
4a Kleinburg (Südpark) - 6,4 km żółty ul. Powst. Śląskich - pl. Powst. Śląskich - ul. Świdnicka - pl. gen. T. Kościuszki - ul. Świdnicka - Rynek (str. w.) - ul. Kurzy Targ - ul. Szewska - ul. Grodzka - most Uniwersytecki - ul. Wł. łokietka - pl. św. Macieja - ul. B. Chrobrego - Dw. Nadodrze
4b Kaiser Wilhelmplatz - 6,7 km Czerwony do mostu Uniwersyteckiego jak 4a potem ul. Trzebnicka - Dw. Kolei Wąskotorowej - Cmentarz Osobowicki
5 Gürtelbahn - 8,3 km (Okólna) Zielony ul. Marsz. J. Piłsudskiego - pl. Legionów - ul. Nabycińska - pl. 1 Maja - most gen. Wł. Sikorskiego - ul. Mieszczańska - most Mieszczański - ul. St. Dubois - ul. B. Drobnera - ul. J. Narodowej - ul. J. Kilińskiego - ul. B. Prusa - ul. J. Matejki - ul. H. Sienkiewicza - ul. kard. S. Wyszyńskiego - most Pokoju - ul. Walońska - ul. Z. Krasińskiego - ul. Komuny Paryskiej - ul. gen. J. H. Dąbrowskiego - pl. Konstytucji 3 Maja
Elektrische Straßenbahn - 16,9 km
1 Gräbschen - 10,5 km Czerwony ul. Grabiszyńska - pl. Legionów - ul. Krupnicza - pl. Solny - Rynek - ul. Odrzańska - ul. Kotlarska - pl. Nowy Targ - most Piaskowy - pl. gen. J. Bema - ul. H. Sienkiewicza - Szczytniki. Powrót przez most Piaskowy - ul. Grodzka - ul. Kiełbaśnicza - pl. Solny
2 Mathiasstraße - 6,5 km Zielony ul. ks. J. Poniatowskiego - pl. gen. J. Bema - most Piaskowy - ul. Grodzka - ul. Kiełbaśnicza - pl. Solny - ul. Krupnicza - pl. Legionów - pl. Muzealny - ul. gen. T. Kościuszki - ul. gen. K. Pułaskiego - most Oławski - ul. Na Grobli - Rakowiec
3 Brüderstraße 2,5 km żółty ul. ks. H. Kołłątaja - ul. gen. T. Kościuszki - ul. Krakowska - Księże Małe
Städtlische Straßenbahn - 12,9 km (wagony czerwone)
1 Lohestraße 9,48 km Biały ul. Lwowska - ul. T. Zielińskiego - pl. Muzealny - ul. Podwale - Dw. Świebodzki - ul. Podwale - pl. 1 Maja - most gen. Wł. Sikorskiego - ul. Mieszczańska - most Mieszczański - ul. St. Dubois - ul. Pomorska - Dw. Kolei Wąskotorowej - most Osobowicki - ul. Osobowicka - cmentarz Osobowicki - Osobowice
2 Südpark - 7,16 km Czerwony ul. Powst. Śląskich - ul. Zaporoska - ul. T. Zielińskiego - pl. Muzealny - potem trasą lini 1 i od Dw. Kolei Wąskotorowej do - Dw. Nadodrze

/ / / /
Festung | 2005-01-01 22:59:27
Dobra robota- gratuluję! Przyznam szczerze, że nie miałem zielonego pojęcia o tym, że wrocławskie linie tramwajowe poza numeracją miały także swoje nazwy ( i barwy!). Z materiału wynika, że A. D. 1908 w mieście było 11 linii. Ciekawym, czy w późniejszym okresie tj. po przejęciu władzy przez nazistów, we Wrocławiu byli różni operatorzy tramwajowi?
Neo[EZN] | 2005-01-01 23:08:10
Nie, od końca lat 20. albo początku lat 30. był już tylko jeden operator KM. To się stało chyba wtedy kiedy pojawiły się kremowe tramwaje.
Festung | 2005-01-01 23:17:21
Tnx- o tramwajach to ja mogę w kółko- całą dobę. Mnie interesuje osobliwie pozapasażerska funkcja wrocławskich tramwajów w powojennym mieście. Interesujące są też wszelkie osobliwości ( tramwaje nocne, linie jednotorowe etc.).
PP | 2005-01-01 23:11:02
Kolory podane w tabeli to kolory światła sygnalizacyjnego (lub światła i tablicy) na pierwszym wozie, może to ta lampa na dachu wagonu lub pod reflektorem.
PP | 2005-01-02 09:16:49
W owym czasie (1908) nie byli to jedynie operatorzy ponieważ kompanie przewozowe były właścicielami torowisk, dlatego podają ich długość będącą w posiadaniu.
grzesiek | 2005-01-02 15:59:24
Pierwsza była Elektrische Strassenbahn Breslau AG, od roku 1889 uruchamiając trzy linie(późniejsze 10,11,12. Wkrótce po 1900r, powstała Breslauer Strassen-Eisenbahn AG, z siedmioma (1-6 i 7/8-okólna). Dopiero wówczas miasto utworzyło własną firmę Breslauer Strassenbahn z pięcioma liniami (15-18,23),a w 1913r przejęło linie Breslauer Strassen-Eisenbahn AG, przy czym nie zmieniono głównych linii 1,2,5,6,7/8,15,16,17,18 i 23. Zlikwidowano linię 3, wkrótce potem 4. Dodano nową 21 i przedłużono 18. Obie dojeżdżały teraz do Szczytnik. Dopiero w 1920r Miejskie Tramwaje przejęły ostatnią spółkę konkurencji, tzn. Elektrische Strassenbahn Breslau AG, utrzymując w całości z taborem linię 10, w połowie linię 11 i w części 12.